4 oktober

AfterPay wordt Riverty

Nieuwe naam, nieuwe mogelijkheden

AfterPay, onderdeel van Arvato Financial Solutions, wordt vanaf 4 oktober Riverty.

Riverty biedt je tal van flexibele betaalopties die nog meer vrijheid en flexibiliteit aan je webshop toevoegen. Consumenten krijgen tegelijkertijd de vrijheid om te betalen op de manier die het best bij hen past.

Ondernemers

  • Creëer groei en succes met Riverty’s nieuwste producten en diensten, waardevol voor de hele waardeketen.
  • Profiteer van Riverty’s aanwezigheid op meerdere kanalen waar consumenten aanwezig zijn.

Consumenten

  • Door transparantie en eenvoud belooft Riverty een meer bewuste benadering van financiën.
  • Shop met meer vertrouwen en pas je betalingsoplossingen aan op je manier van leven.

Ga samen met ons op weg naar Riverty

Is je webshop klaar voor de toekomst? Ons Merchant Pack bevat alle stappen die je daarvoor nodig hebt – van homepage tot check out.

Riverty’s belofte

Riverty draait om authenticiteit, vertrouwen en transparantie. Daarom geven we je duidelijke informatie en meer zekerheid; voor een zorgeloos gevoel.

Riverty’s 4 kernwaarden

01

Vertrouwen:

Wij bieden jou en je klanten gemoedsrust bij alle transacties.
02

Duurzaamheid:

Wij zorgen voor financieel beheer en ondersteunen duurzaam shoppen tijdens elke stap.
03

Inclusiviteit:

Veiligheid, flexibiliteit en eenvoud voor echt transparante betaaloplossingen; dat staat bij ons centraal.
04

Bewustzijn:

Wij helpen consumenten om zorgeloos en met extra zekerheid transacties te verrichten die aan hun behoeften voldoen.
Hier is ons nieuwe logo:

Maak je klaar voor de verandering

Tot de officiële introductie van Riverty op 4 oktober blijft alles gewoon hetzelfde – ook het gebruik van het bestaande AfterPay-logo.

Voor die datum zul je dus een aantal wijzigingen in je webshop door moeten voeren. En daarbij hoort natuurlijk ook het nieuwe co-branded-logo, dat het huidige AfterPay-logo vervangt.

Meer uitgebreide informatie over wat je wanneer moet wijzigen, vind je in ons Merchant Pack.

Download nu
Co-branded logo

AfterPay en Riverty zullen in eerste instantie samen zichtbaar zijn in je check out. Zo kunnen consumenten hun favoriete ‘Shop nu, betaal later’-aanbieder nog steeds makkelijk herkennen. Dat ziet er als volgt uit:

Dit co-branded-logo gebruiken we voor een beperkte periode, namelijk de maanden voor, tijdens en na het hoogseizoen.

Alle details over wat er wanneer verandert, vind je in ons Merchant Pack.

Download nu
Best practices voor je check out

We willen er natuurlijk voor zorgen dat trouwe klanten makkelijk hun favoriete ‘Shop nu, betaal later’-aanbieder kunnen terugvinden. Daarom hebben we getest wat de beste manier is om het nieuwe logo te introduceren.

Het optimale scenario

We hebben bij meer dan 2.000 shoppers getest wat de beste manier is om het co-branded-logo en de beschrijving te presenteren
Het volgende scenario leverde bij de test de beste resultaten op:

Een efficiëntie van maar liefst 96%

Zonder eerdere merkintroductie behaalde deze ideale combinatie (AfterPay-logo + omschrijving ‘Betaal later’) een efficiëntiescore van 96%. Dit betekent dat maar liefst 96 van de 100 mensen die later willen betalen met AfterPay voor deze nieuwe co-branded-optie zouden kiezen.

Alle details over wat er wanneer verandert, vind je in ons Merchant Pack.

Download nu
Wettelijke naamswijziging

Jouw contractuele partner verandert in oktober van Arvato Finance B.V. in Riverty GmbH.
Uiteraard blijven alle contractuele rechten en plichten ongewijzigd.

Alle details over wat er wanneer verandert, vind je in ons Merchant Pack.

Download nu
Communicatie naar consumenten

Vanaf half augustus tot 4 oktober beginnen we met onze communicatie naar al onze bestaande en nieuwe consumenten. Dan vertellen we hoe hun favoriete ‘Shop nu, betaal later’ -merk in de toekomst gaat veranderen.

Consumenten krijgen alle informatie op MyAfterPay en via de AfterPay-App, via e-mail en op andere kanalen, waaronder een nieuwe website. Daar kunnen ze het merkverhaal ten behoeve van de lancering terugvinden.

Een grote lanceringscampagne

Eenmaal officieel gelanceerd, komt er een uitgebreide communicatiecampagne voor consumenten om zo Riverty verder op de kaart te zetten. Daarbij investeren we in merkherkenning en leggen we uit hoe Riverty als betrouwbare betaaloplossing zorgt voor een nog fijnere en makkelijkere shopervaring.

Alle details over wat er wanneer verandert, vind je in ons Merchant Pack.

Download nu
Timing van de merktransitie

De overstap naar het nieuwe merk en de communicatie daarover zal als volgt verlopen:

Half-Augustus

Allereerst informeren we onze nieuwe en actieve consumenten over de overstap naar en lancering van Riverty op 4 oktober.

Tot en met 3 oktober

Op het eerste gezicht verandert er niets – het bestaande AfterPay-logo blijft in gebruik op alle webshops, apps en elders.

Op 4 oktober

We stappen allemaal over op de nieuwe naam Riverty. Op specifieke kanalen zullen we de aanwezigheid van het merk AfterPay behouden (door AfterPay op te nemen in een gecombineerd logo en in de beschrijving onder het nieuwe logo).

Vanaf 4 oktober

De overgang naar Riverty zal vloeiend verlopen. Zo zorgen we ervoor dat actieve consumenten van AfterPay eenvoudig kunnen overstappen en hun vertrouwen en loyaliteit overdragen aan het nieuwe merk.

De eerste plek waar consumenten het nieuwe merk zullen tegenkomen, is wanneer ze Riverty selecteren bij de check out. AfterPay is dan ook nog altijd zichtbaar.

Alle details over wat er wanneer verandert, vind je in ons Merchant Pack.

Download nu
Checklist
  • Blijf tot 4 oktober het huidige AfterPay-logo gebruiken in jouw check out.
  • Gebruik vanaf 4 oktober het nieuwe co-branded-logo in jouw check out.
  • Bereid je voor op de wettelijke naamswijziging.
  • Voer alle nodige aanpassingen door: download hiertoe het Merchant Pack.
  • Gebruik het beschikbare materiaal om te communiceren naar consumenten.

Alle details over wat er wanneer verandert, vind je in ons Merchant Pack.

Download nu

Wat wordt er van jou verwacht?

Dat hangt allemaal af van jouw specifieke instellingen. Doe de test en ontdek welke wijzigingen je moet doorvoeren in je webshop.

Ontdek welke aanpassingen jij moet doorvoeren.

Begin de test

Hoe heb je AfterPay geïntegreerd in je website?

Kies de Payment Service Provider die je hebt gebruikt:

Hoe heet je webshop?

Payment Service Provider

Bedankt voor het uitvoeren van de analyse.

Daaruit blijkt dat je AfterPay hebt geïntegreerd via een van de volgende partners*. In dit geval zijn onderstaande aanpassingen van belang voor jou:

  • Homepagina incl. footerlogo & bedrijfsnaam Update de bedrijfsnaam naar Riverty en update het logo in de footer door de URL te updaten
  • Algemene Voorwaarden: Pas de bedrijfsnaam aan naar Riverty in de Algemene Voorwaarden en in de Privacyverklaring.
  • De Algemene Voorwaarden voor de Riverty-betaalmethode zijn van toepassing. Zorg ervoor dat je de meest recente Privacyverklaring van Riverty gebruikt.
  • Gegevensbescherming: Pas de bedrijfsnaam aan naar Riverty.

Een gedetailleerd overzicht en een checklist van de vereiste veranderingen voor gebruikers van Payment Service Providers – reeks 1 is beschikbaar in het Merchant Pack.

Let op: Je check out wordt automatisch geüpdatet door jouw partner in de backend. Controleer na 4 oktober of alle wijzigingen (goed) zijn doorgevoerd.

Download jouw Merchant Pack

* 050 Media, ACI/PayOn, Buckaroo, Docdata Payments, Ingenico, Lightspeed, Logic4, MijnWebwinkel, Multisafepay, MyShop, NextChapter, Pay.nl, Payvision, Rabobank, Shoppagina, Shoptrader, Sisow, TargetPay, Worldline

Uitbreiden van onze producten en diensten

Tot aan de lancering van de nieuwe naam, blijven we bij AfterPay onze producten en diensten optimaliseren. Deze mag je binnenkort verwachten:

FAQ

Meer weten over de naamsverandering? Hieronder vind je het antwoord op de meestgestelde vragen:

Laatste

Hoe weet ik of mijn webshop is aangesloten via een partner, plug-in of directe integratie?

Ga naar onze landingspagina en doe een korte analyse. Jouw antwoorden bepalen welke instructies op jou van toepassing zijn en wat je precies moet veranderen op je website

Hoe kan ik aanpassingen doen in mijn webshop?

In sommige gevallen worden de benodigde wijzigingen automatisch doorgevoerd, dit eventueel na een update van de plug-in. Gaat het toch niet vanzelf? Dan zul je de wijzigingen via jouw Content Management Systeem (CMS) moeten doorvoeren. Je kunt de beheerder van je webshop vragen om de benodigde informatie bij te werken.

Hoe kan ik aanpassingen doen in de check out?

In sommige gevallen worden de benodige wijzigingen automatisch doorgevoerd, dit eventueel na een update van de plug-in. Gaat het toch niet vanzelf? Dan zul je de wijzigingen via jouw Content Management Systeem (CMS) moeten doorvoeren.

Wat als ik het logo niet verander na 4 oktober?

Dit kan verwarring zaaien bij consumenten. Zij verwachten namelijk een verandering vanaf 4 oktober.

Veranderen de producten? En hoe zit het met service en ondersteuning?

Of het nu gaat over producten, service of klantondersteuning: we gaan allesbehalve bezuinigen. Zo willen we samen met consumenten, klanten en partners zorgen voor de financiële producten van de toekomst. Dat doen we met een holistische manier van denken, een mensgerichte aanpak en door het verbinden van ecosystemen. Want met Riverty brengen we onze producten én hun sterktes dichter bij elkaar. Daarom starten we vanaf 4 oktober onze samenwerking onder één en dezelfde naam. Maar enkel met de organisaties die al voldoen aan de Riverty-standaard. Met Riverty willen we ons profileren als thought leader, als aanjager van innovatie in fintech. En willen we een positieve bijdrage leveren aan duurzaam ondernemen. Dat is onze ambitie.
Alles over Riverty

Wat betekent Riverty, de nieuwe naam?

Onze nieuwe naam laat zien dat onze organisatie steeds voorop loopt. De naam staat voor wat we zijn: dynamisch, vooruitstrevend, sterk, menselijk en echt. De naam doet denken aan de stroom van een rivier, die zelf z’n weg zoekt, gecombineerd met een gevoel van vrijheid. Net zoals we onze ondernemers en consumenten de vrijheid geven om hun eigen weg te gaan.

Waar staat Riverty voor?

  1. Vertrouwen. Onze ondernemers en consumenten doen transacties met een gerust hart. We gebruiken marktinzichten om te innoveren, en zorgen zo voor een duidelijk overzicht en eenvoudige, digitale oplossingen.
  2. Duurzaamheid. We verbreden ons aanbod continu en spelen daarmee in op wat de consument wil. Bovendien helpen we mensen hun financiën te beheren en maken we verantwoord shoppen zo eenvoudig mogelijk.
  3. Bewustzijn. We helpen mensen om transacties te doen met het volste vertrouwen. Op basis van wat ze willen én kunnen. (Dit geldt voor ondernemers én consumenten)
  4. Inclusiviteit. We maken van shoppen een positieve ervaring door te zorgen voor veiligheid, flexibiliteit en eenvoud. Dat doen we met transparante oplossingen voor iedereen.

Wat bedoelen we met ‘dicht bij jou en je consumenten’?

Met ‘dicht bij jou en je consumenten’ willen we zeggen dat we alles doen om geldtransacties mogelijk te maken die eerlijk, passend en duurzaam zijn.

Hoe gaat Riverty communiceren?

Dat houden we nog even geheim. Wat we al wel kunnen vertellen, is dat Riverty altijd communiceert met oog voor het menselijke. Persoonlijk en authentiek. Zo helpen we je om positief met je klanten te praten. En dus niet te focussen op risico’s, maar op kansen.

Wat verandert er voor klanten die AfterPay gebruiken?

Het merk verandert, voor de rest blijft alles hetzelfde. Iedereen kan nog steeds z’n aankopen en facturen opvolgen via de AfterPay-app en MyAfterPay.

Wat zijn de USP’s van Riverty?

Riverty biedt achterafbetaling- en incassodiensten aan. De kennis die we daarbij opdoen, zorgt ervoor dat we onze service kunnen blijven verbeteren, voor onze klanten en consumenten.

Riverty staat voor een mix van jarenlange ervaring en alle voordelen van een modern fintech-bedrijf. Onze veerkracht, flexibiliteit en focus op de consument, in combinatie met onze toonaangevende technologische kennis op het gebied van digitalisering, maken van Riverty een "fintech-leider met traditie".
Alles over de transformatie naar Riverty

Wanneer lanceren we Riverty?

De lancering staat gepland voor oktober 2022. Al onze kanalen krijgen een update. Dus vragen we jou om als ondernemer de verwijzingen naar ons merk aan te passen. Denk bijvoorbeeld aan logo’s en links. Daarnaast komt er een grote lanceringscampagne met reclame, social media, marketing en PR.

Wat gebeurt er met AfterPay en andere (lokale) merken, zoals Paigo en AQOUNT?

Onze producten en merken zijn omarmd en geliefd. Met onze nieuwe strategie bouwen we voort op dit succes. We brengen je later op de hoogte van de richting die elk merk uitgaat.

Wanneer verandert AfterPay naar Riverty?

Op 4 oktober lanceren we Riverty. Voor het zover is, brengen we eerst al onze gebruikers op de hoogte. Zo zorgen we dat de overgang van AfterPay naar Riverty soepel verloopt, in elke markt.

Wanneer krijg ik het overzicht van de overgang?

De komende maanden delen we meer en meer info over de transformatie. De volledige puzzel ligt er rond oktober 2022, waarna sommige details nog kunnen veranderen.

Wanneer krijg ik alle materialen om de overgang te maken?

Rond midden augustus ontvang je een pakket met alles wat je nodig hebt om de overgang te realiseren. Zo heb je voldoende tijd om je systemen en processen aan te passen.

Wat is mijn rol in dit geheel?

Dat laten onze accountmanagers je in de komende maanden weten. Je kan de voortgang ook volgen via social media. Consumenten en ondernemers spelen een belangrijke rol in de transformatie: we willen namelijk inspelen op jouw wensen, en die van je klanten. Door nauw samen te werken, kunnen we iedereen zo goed mogelijk helpen met dagelijkse financiën.

Hoe communiceert AfterPay over Riverty naar consumenten?

De komende maanden brengen we al onze gebruikers op de hoogte van de overgang. En zodra het merk gelanceerd is, rollen we een campagne uit die Riverty op de kaart zet. Zo investeren we in de merkherkenning van Riverty, en zorgen we voor een fijne shopervaring voor consumenten.

Wat gaat Riverty anders doen dan Arvato Financial Solutions?

Riverty is meer dan een naamsverandering. Voortaan zetten we de mens centraal in alles wat we doen. Dat is de kern van onze nieuwe bedrijfsstrategie. Zo willen we bijdragen aan een samenleving waarin financiële transacties een eerlijke, inclusieve en duurzame groei ondersteunen.

Zo zetten we onze nieuwe, mensgerichte aanpak meteen om in de praktijk. En die heeft natuurlijk ook invloed op onze meest waardevolle assets: onze huidige én toekomstige medewerkers. Met hen creëren we een cultuur die inspireert en motiveert – net zoals onze duurzame doelstellingen.

Onze innovatiegerichte teams en producten zijn essentieel. Zij maken het voor bedrijven en consumenten makkelijker en eerlijker om hun financiën te beheren. En door duurzaam te werken, maken we dat mogelijk voor vele generaties die na ons komen.

Veranderen de producten? En hoe zit het met service en ondersteuning?

Of het nu gaat over producten, service of klantondersteuning: we gaan allesbehalve bezuinigen. Zo willen we samen met consumenten, klanten en partners zorgen voor de financiële producten van de toekomst. Dat doen we met een holistische manier van denken, een mensgerichte aanpak en door het verbinden van ecosystemen. Want met Riverty brengen we onze producten én hun sterktes dichter bij elkaar. Daarom starten we vanaf 4 oktober onze samenwerking onder één en dezelfde naam. Maar enkel met de organisaties die al voldoen aan de Riverty-standaard. Met Riverty willen we ons profileren als thought leader, als aanjager van innovatie in fintech. En willen we een positieve bijdrage leveren aan duurzaam ondernemen. Dat is onze ambitie.

Wat verandert er voor klanten?

In de praktijk verandert er weinig voor onze klanten. Onze nieuwe bedrijfsnaam is Riverty. En onze transformatie zorgt de komende maanden voor constante innovatie, snellere implementatie en meer self-service.

Daarvoor richten we ons op de behoeften van onze klanten en partners. We zullen dus nog intensiever met hen samenwerken om mensen te ondersteunen in hun dagelijkse financiën. Riverty is het meest actief in de B2B-sector, en daar bouwen we verder op de bestaande relaties met klanten en partners. Ons bedrijfsmodel blijft dus hetzelfde én wordt persoonlijker.

Wat verandert er voor consumenten?

Consumenten krijgen een beter overzicht van Riverty’s diensten, én van hun eigen financiën. Door de verschillende afdelingen samen te brengen onder één naam zorgen we voor extra transparantie. En helpen we consumenten het beste uit hun financiële leven te halen – op de meest eenvoudige en meest efficiënte manier.

Sommige merken of businessunits zijn nog steeds actief onder hun oude naam op bepaalde markten. Is daar een reden voor? Komt er later dan nog een naamswijziging? En zo ja, wanneer?

Na 4 oktober blijven nog heel wat businessunits actief onder hun oude naam. Met als enige uitzondering onze portfoliobedrijven, BFS Health Finance en BFS finance GmbH. Die blijven zelfstandig opereren met hun eigen bedrijfsmodel, structuren, product- en technologieontwikkeling. De schuldinningsbedrijven in Oostenrijk, Zwitserland, Denemarken, Finland, Zweden, Noorwegen en het Verenigd Koninkrijk blijven nog even hun oude naam dragen.

"To help you live your best financial life" – deze zin bevat een duidelijke ambitie om mensen van dienst te zijn. En om hen te blijven ondersteunen, ook wanneer het moeilijk gaat. Die positieve boodschap zit verweven in onze producten, ons gedrag en al onze bedrijfsactiviteiten. Onze boekhoud- en achterafbetalingsdiensten staan op dat gebied al helemaal aan de top. Want om mensen te helpen met het beheren van hun financiën, het creëren van een transparant overzicht of het opbouwen van duurzame relaties met de eindconsument, dat is waar het bij ons om draait. Voor dit soort producten en diensten zal de overstap naar Riverty plaatsvinden op 4 oktober 2022.

Wat onze incassodienst betreft, treden we rechtstreeks in contact met de consumenten. Zij zitten doorgaans in een moeilijke situatie. En op dat moment moeten wij onze belofte naar hen toe op een geloofwaardige manier waarmaken door gepaste oplossingen te bieden. Om onze eigen verwachtingen op het vlak van schuldinning echt waar te kunnen maken, moeten onze lokale producten en processen een zekere mate van volwassenheid hebben. En daarbij hoort uiteraard de communicatie met onze consumenten, de zelfbedieningsmogelijkheden in het consumentenportaal en het omgaan met de individuele behoeften van de consument. Wij hebben de volwassenheid van onze units beoordeeld aan de hand van een uitgebreide reeks criteria. Zo konden we bepalen welke units aan de normen van Riverty voldoen en waar we nog moeten optimaliseren. Onze incassodiensten in Duitsland en Nederland zal daarom vanaf 4 oktober onder Riverty opereren. Voor de andere landen hebben wij een gedetailleerd optimalisatieplan uitgewerkt. Zodra de nodige stappen zijn gezet, zullen ook onze units in Oostenrijk, Zwitserland, Denemarken, Finland, Zweden, Noorwegen en het Verenigd Koninkrijk deel gaan uitmaken van Riverty.

Wordt naast Arvato Financial Solutions ook Paigo vervangen door Riverty? En waarom al zo snel?

Binnen onze structuur bundelen we de krachten en zorgen we voor synergie. Riverty omvat dus alle diensten van Arvato Financial Solutions: onze boekhoudoplossingen en internationale incasso, ons Duits incassomerk Paigo en ons ‘achteraf betalen’-aanbod onder het merk AfterPay.
Alles over jouw bedrijf

Hoe ondersteunt Riverty mijn onderneming zonder de relatie met mijn klanten over te nemen?

Riverty blijft in de eerste plaats B2B werken. Arvato Financial Services wil de banden met bestaande partners en ondernemers behouden. En zich niet plaatsen tussen die partners, verkoopdealers en de consument. Het persoonlijke aspect zit vooral in hoe we onze diensten vormgeven: door in te spelen op de wensen van jouw klanten. Ons businessmodel blijft dus hetzelfde, maar wordt persoonlijker ingevuld.

Welke voordelen heeft Riverty voor mij als ondernemer?

Door onze krachten te bundelen, kunnen we meer met Riverty. We verbinden de data van verschillende diensten in de waardeketen om innovatieve producten en diensten te ontwikkelen. Eén overkoepelend merk zorgt ook voor meer bereik. We brengen alle communicatie-inspanningen samen om als merk nog bekender te worden. En dat verhoogt het vertrouwen in jouw webshop.

Veranderen de diensten van AfterPay?

We blijven de service leveren die je van ons gewend bent. En we blijven je klanten de producten en diensten leveren waar ze zo blij van worden. Ons nieuwe merk wordt veel meer dan Buy Now, Pay Later (BNPL), maar we zijn zo groot of klein als bij jouw business past. We zullen onze betaalmethode(n) blijven innoveren, zodat we de meest bekende en meest geliefde betaalmethode in de Benelux blijven. Met nieuwe producten zoals ‘Split-in-x’ en nieuwe tools zoals het verbeterde Merchant Dashboard.
Toon alle FAQ's

Neem contact met ons op

Heb je nog een vraag? Laat het ons weten en je hoort snel meer.